Het budgetadviesgesprek
Nadat de werknemer door u is aangemeld bij Ping, maken we met de werknemer een afspraak voor een budgetadviesgesprek. Dit gesprek kan persoonlijk of online plaatsvinden. Tijdens het gesprek brengt een Ping-adviseur de situatie in kaart en maakt samen met de werknemer een plan van aanpak.
In het plan staat wat wij kunnen doen om de problemen op te lossen en wat u als werkgever kunt betekenen. Als het nodig is, adviseren we om hulp van bijvoorbeeld een vrijwilligersorganisatie, hulpverleningsinstantie (denk aan GGZ) of maatschappelijk werk in te schakelen.
Diensten
Afhankelijk van de situatie, zijn de volgende diensten van Ping onderdeel van het plan van aanpak:
- Budgettraining ‘Baas over je budget’
- Persoonlijke budgetcoaching
- Persoonlijke schulddienstverlening
- Inkomensbeheer
- Crisisinterventie (bijvoorbeeld bij dreigende woningontruiming, dreigende afsluiting van energie of water of bij ontbinding van de basiszorgverzekering)
Inhouse Pingloket
Met het Inhouse Pingloket helpt u financiële problemen voorkomen. Ping houdt op vaste momenten (inloop-)spreekuur bij u ‘in huis’. Werknemers kunnen bij het loket terecht met grote én kleine financiële vragen.