Loonbeslag. Wat nu?

Een medewerker die in financieel zwaar weer terecht komt. Als HRM’er, P&O’er of salarisadministrateur ziet u het gebeuren. En dan? U kunt een belangrijke rol spelen in het voorkomen of beperken van de gevolgen. Daar staat u niet alleen voor. Ping helpt, ondersteunt en adviseert werknemers én werkgevers.

Heeft u duidelijke vermoedens van geldproblemen? Dan is het zaak om hierover zo snel mogelijk het gesprek aan te gaan. Dat is niet altijd eenvoudig. U vraagt zich misschien af of de problemen geen privéaangelegenheid zijn en u zich er wel mee mag bemoeien. Bovendien: geldproblemen gaan vaak gepaard met schaamte. Een medewerker gaat het gesprek meestal uit de weg, is bang voor uw oordeel en de mogelijke consequenties van zijn financiële problemen.Toch is een gesprek belangrijk. Want geldproblemen kunnen voor zowel werknemer als werkgever verstrekkende gevolgen hebben.

Wist u dat…

Een medewerker met financiële problemen

  • Vaker ziek is? (7 extra ziektedagen per jaar)
  • Minder productief is? (20 % minder)
  • Op jaarbasis 13.000 euro aan extra kosten met zich meebrengt?

Als u financiële problemen hebt gesignaleerd en een medewerker is bereid om hulp te aanvaarden, kunt u Ping inschakelen. Ping helpt de problemen oplossen, met praktische ondersteuning en duurzame oplossingen. We inventariseren de situatie, gaan in gesprek met de medewerker, werken samen met de medewerker aan oplossingen en geven advies en trainingen.Ping is er voor werknemer én werkgever.

Aanmelden of meer informatie

Als werkgever meldt u de werknemer aan bij Ping. Bel hiervoor met het directiesecretariaat van Kredietbank Nederland via 088-6262777 of mail naar werkgevers@ping.nl.