Duurzame oplossingen

Het budgetadviesgesprek

Nadat de werknemer door u is aangemeld bij Ping, maken we met de werknemer een afspraak voor een budgetadviesgesprek. Dit gesprek kan face to face of online plaatsvinden. Tijdens het gesprek brengt een Ping-adviseur de situatie in kaart en maakt samen met de werknemer een plan van aanpak.

In het plan staat wat Ping kan doen om de problemen op te lossen en wat u als werkgever kunt betekenen. Als het nodig is, wordt in het plan geadviseerd om hulp van bijvoorbeeld een vrijwilligersorganisatie, hulpverleningsinstantie (denk aan GGZ) of maatschappelijk werk in te schakelen.

Diensten

Afhankelijk van de ernst van de situatie, zijn de volgende diensten van Ping onderdeel van het plan van aanpak:

  • Budgettraining ‘Baas over je budget’
  • Online budgetcoaching via SchuldendeBaas©
  • Face to face budgetcoaching
  • Online schulddienstverlening via SchuldendeBaas©
  • Face to face schulddienstverlening
  • Inkomensbeheer
  • Crisisinterventie (bijvoorbeeld bij dreigende woningontruiming, dreigende afsluiting van energie of water of bij ontbinding van de basiszorgverzekering)

Inhouse Pingloket

Met het Inhouse Pingloket helpt u financiële problemen voorkomen. Ping houdt op vaste momenten (inloop-)spreekuur bij u ‘in huis’. Werknemers kunnen bij het loket terecht met grote én kleine financiële vragen.